BOOK REVIEW II WE WERE LIARS

Het is alweer een tijdje geleden dat er een actie was op bol.com. Je kon 3 Engelse Young Adult boeken bestellen voor 25 euro. Die kans liet ik me niet ontlopen en ik heb 3 boeken besteld, waaronder dit boek; We Were Liars van E. Lockhart. De Booktubers die ik volg hadden het er al veel over gehad. Ook veel reviews klonken veelbelovend. Daarom kon ik niet wachten om het boek te lezen! Benieuwd hoe ik het vond?

OVER HET VERHAAL

Uit de tekst op de achterkant van het boek kan je niet veel opmaken, waardoor ik al meteen erg nieuwsgierig was. Voor degenen die toch graag willen weten waar het verhaal over gaat, vertel ik dat;

Cadence is een Amerikaans 19-jarig meisje, dat uit een rijke familie komt. Elke zomer gaat haar hele familie naar het privé eiland van haar gootouders. Als Cadence in de vijftiende zomer dat ze daar is een ongeluk krijgt, kan ze weinig herinneren van wat er daarvoor gebeurd is. Dat is blijkbaar iets heel belangrijks, want de zomer daarna verzwijgt iedereen iets voor haar. Cadence probeert erachter te komen wat dat is.

OVER E. LOCKHART

Emily Jenkins, bekend als E. Lockhart en in 1967 geboren, is een Amerikaanse schrijfster die vooral Young Adult boeken schrijft, waaronder We Were Liars, maar ook The Disreputable History of Frankie Landau-Banks, How To Be Bad en vele andere boeken.

MIJN MENING

Door de achterkant wist ik niet goed wat ik van dit boek moest verwachten. Het enige wat ik wist is dat veel mensen het een goed boek vinden en er een huge plottwist in zit. Met beide ben ik het helemaal eens. Ik wist wel dat er een plottwist in zou zitten, maar deze had ik absoluut niet verwacht! E. Lockhart heeft een hele fijne schrijfstijl. Met dit boek heeft ze me na laten denken over dingen waar ik normaal nooit over nadenk, dat vooral door het personage Gat komt. Hij doet zijn best om een goed mens te zijn en bij veel dingen die hij zegt smelt ik. Veel andere personages vind ik minder leuk, wat vooral komt omdat ze heel rijk zijn en zich daarnaar gedragen. Dat is wel een minpuntje. In de eerste twee delen is het vooral inleiding, maar daarna begint het pas echt leuk te worden. Vanaf het begin ben ik al nieuwsgierig geweest naar het einde. Ik heb veel plezier gehad bij het lezen van dit boek!

“The universe is seeming really huge right now. I need someone to hold on to.”

“I’m here.”

CONCLUSIE

Het boek is niet een boek dat heel spannend is en wat je in één zit uitleest, maar het is zeker een leuk boek. De schrijfstijl is erg fijn, de verhaallijn is origineel en goed uitgewerkt en er staan mooie quotes in. Als sommige personages echt zouden zijn en als ik ze ontmoet had, had ik ze zeker gemogen. Helaas is dat niet bij alle personages zo, maar dat is dan ook het enige minpuntje. Ik vind dit boek absoluut een aanrader en het is zeker de moeite waard om het te lezen!

WELK BOEK BEN JIJ NU AAN HET LEZEN?

4 gedachtes over “BOOK REVIEW II WE WERE LIARS

1. Lizzy zegt: