HAPPY LIFE II GOEDE DADEN DIE JE IEDERE DAG KUNT VERRICHTEN

161Hgoededaden

Ik word vaak blij als ik een goede daad doe en daar andere mensen blij mee kan maken. Is dat bij jou ook zo? Waarschijnlijk is je antwoord ja. Niet alleen omdat een ander blij word, maar omdat die ander ook iets voor jou terugdoet. Karma!

Laat iemand voor bij de kassa

Een hele simpele, die je waarschijnlijk al kent. Je komt met een grote mand vol boodschappen aanlopen. Achter je komt iemand met alleen een flesje drinken staan. Zo lang wachten is het toch niet? Voorlaten dus!

ORGANISEER EEN VERASSINGSFEEST

Dit is echt geweldig! Het is niet alleen erg leuk en grappig om een heel verbaasd gezicht te zien, maar ook erg tof om dit te organiseren! Ik heb het zelf ook gedaan. Enne… Je hebt meteen 10 karmapunten gescoord! Woohoo!

WORD ORGAANDONOR

Hier moet je natuurlijk eerst heel goed over nadenken, maar misschien kan je, als je het besluit neemt, wel iemands leven redden. En dat terwijl jij op een wolkje rondloopt! Hoe geweldig is dat?!

probeer zo min mogelijk water te verspillen

Het milieu helpen is altijd goed! Douche een paar minuutjes korter en was voor één keer met de hand. Je krijgt er dan misschien wel niets voor terug, maar het geeft wel een goed gevoel!

LAAT EEN LIEF BERICHTJE ACHTER

Gooi een briefje met een lieve tekst in het kluisje van je vriendin of schrijf ‘slaap lekker’ op een sticky note en plak die op het kussen van je zus. Ook een heel simpel idee, maar wel heel leuk!

DONEER GELD AAN EEN GOED DOEL

Heb je afgelopen maand wat over? Geef het aan een goed doel! Ik snap dat het leuker is om van dit geld een nieuw shirtje te kopen, maar dat kindje in Nepal heeft er veel meer aan.

SMILE

Lachen is gezond, maar ook aanstekelijk. Lach naar de wereld en de wereld lacht je toe, zeggen we maar. Glimlach naar iedereen die je tegenkomt. Vaak voelen mensen zich daardoor beter. Ik tenminste wel!

GEEF COMPLIMENTJES

Hoe tof is het om te horen dat je nieuwe schoenen ‘helemaal geweldig’ zijn? Wanneer jij een complimentje tegen iemand zegt, kun je er vaak ook één terug verwachten!

Mij geeft het energie als ik iets voor een ander doe, terwijl het heel weinig moeite kost! Heb jij nog ideeën voor goede daden?

HEB JIJ VANDAAG AL EEN GOEDE DAAD VERRICHT?

Bloglovin’TwitterInstagram

15 gedachtes over “HAPPY LIFE II GOEDE DADEN DIE JE IEDERE DAG KUNT VERRICHTEN

  1. Woolywoot zegt:

    Leuk! Ja, ik lach automatisch al naar iedereen die mij voorbij komt en ik zeg ook altijd hallo (nee, niet in een grote stad met honderden passanten per minuut ;-) Ik heb een keer een asielzoeker vanuit de supermarkt mee naar huis genomen om haar op te vrolijken, ik heb gewerkt als vrijwilligster bij verschillende instanties (ook op aan asielzoekerscentrum…misschien maar weer eens doen..het is echt heel fijn om te doen voor de ander en het opent je ogen en verrijkt je geest). Ik spoed me naar mensen in ”nood” zoals die oude man die van zijn fiets viel of die man die op een bankje lag bij een station waarvoor ik toch maar de ambulance belde (terwijl iedereen dacht dat het een vieze dronken zwerver was). Ik zocht mijn oude eenzame buurman op toen wij naast hem kwamen wonen. Iedereen vond hem een oude sarcastische mopperkont, maar hij had gewoon een ontzettend aparte humor en creatief (hij had een kunstenaarsmind) en liep niet mee met de meute en kwam niet op buurtfeestjes als hij geen zin had. Je wist wat je aan hem had, in tegenstelling tot veel andere mensen die alleen maar aardig doen om erbij te horen. Hij hoefde niet aardig gevonden te worden. Heerlijk. Al was hij 85, toch heb ik met Valentijnsdag stiekem een roos op zijn keukenraam geplakt (met plakband) en toen hij aangaf dat hij vroeger vaak sjoelde heb ik een sjoelbak gehaald en heb een avond met hem gesjoeld. Helaas is hij vorig jaar overleden. Jammer dat hij niet meer in deze wereld leeft.

    Eigenlijk is écht luisteren naar mensen en ze écht zien het beste wat je kunt doen voor anderen. Ook in het klein. Als je naar iemand lacht op straat laat je ook even merken dat je iemand ziet en respecteert. Stukken beter dan sommige mannen doen, die vlak voor je neus even ”lekker” een kloddertje vastzittend slijm op straat spugen. Of mensen die stront chagrijnig kijken. Ik word daar echt niet vrolijk van. Geef mij maar een mond die naar boven krult omdat diegene even de moeite neemt een blijde spier voor mij te verrekken.

    Liked by 1 persoon

REACTIES

