MIJN ZOETE VERSLAVINGEN

wpid-2015-02-22-12.23.57-1.jpg.jpeg

Afgelopen zaterdag was ik weer eens op de markt. Ik zag de snoepkraam staan en kon het niet laten om even te gaan kijken. Voor één keer dan. Natuurlijk zag ik veel lekkere dingen, waaronder iets wat ik al een tijd niet meer gegeten had: zure matten. Ik kon de verleiding niet weerstaan en kocht een zakje. Er zijn wel meer lekkernijen die ik niet kan laten liggen. Ben je benieuwd welke dat zijn?

STROOPWAFELS

Mijn grote favoriet. Ze staan regelmatig thuis in de kast en ik eet ze maar al te graag. Als er op feestjes stroopwafels liggen kan ik het vaak niet laten om er twee te pakken. Oops! Ik zeg dan tegen mezelf dat ik dat weekend maar een rondje ga fietsen of hardlopen, wat ik vervolgens compleet vergeet. Niet zo handig. Gisteren, toen ik in Delft was, stond ik samen met mijn nicht op de markt. Zodra ik de stroopwafelkraam gezien had, kreeg ik de warme stroopwafels maar niet uit mijn hoofd. Natuurlijk kocht ik er één. Wat was ie lekker! Dat ik er al zo veel eet nemen we maar even voor lief.

DROPJES

Op school krijg ik regelmatig een dropje aangeboden. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk! Ik koop ze zelf nooit, omdat ze al genoeg eet. Aan mijn klasgenoten: bedankt! Gisteren, nog steeds in Delft, kocht ik ook een zak drop. Ik hou erg van zoute drop, maar dit keer waren het zoete. Wachtend op de tram graaide ik vaak in die zak. Als ik eenmaal een dropje eet kan ik niet meer stoppen. Ik moest tegen mezelf zeggen; Jasmijn, je stopt nu met het eten van dropjes. Doe die zak in je tas en kijk er niet meer naar.

NUTELLA

Op brood vind ik het heerlijk, maar op mijn lepel (oops) is het net zo lekker! Ik kan me herinneren dat ik hazelnootpasta een tijdje geleden heel smerig vond, in tegenstelling tot nu. Afgelopen vakantie, toen ik in Frankrijk was, at ik het bijna elke dag. Ik vond het heerlijk, dat is nu nog steeds zo. Ik zie veel recepten met nutella, maar helaas is niet iedereen thuis het eens met mijn nutella-liefde. Miep.

WAT ZIJN JOUW ZOETE VERSLAVINGEN?

14 gedachtes over “MIJN ZOETE VERSLAVINGEN

  1. Veerlez zegt:

    Ik hou heel erg van die paddestoeltjes die in de Red Band zakken zitten. Of de snoepmix van Haribo, met van die zoete smurfen of smilies. Hoe zoeter hoe beter, al ga ik tegenwoordig gelukkig steeds vaker voor de gezondere snacks (mandarijntjes!)!

    Liked by 1 persoon

REACTIES

