DIY II STRIKJES SLINGER

wpid-2015-02-22-01.36.08-1.jpg.jpeg

Hi ladies! Ik besloot weer eens een DIY te maken en zocht wat inspiratie op op Pinterest. Al snel zag ik een hele leuke manier om strikjes te maken. Meteen had ik het idee om die aan een stuk wol vast te maken en daar een slinger van te maken. Ik ging meteen aan de slag en maakte er foto’s van. Sommigen zijn niet heel goed gelukt, maar dat neem ik maar even voor lief, want het resultaat is heel tof en schattig geworden. Ben je benieuwd hoe ik dit heb gemaakt? Lees snel verder!

DIYBOW

wpid-2015-02-22-11.44.33-1.jpg.jpeg

WAT HEB JE NODIG?

♥ Stevig wit papier. Natuurlijk kun je ook een andere kleur gebruiken. Ik heb in totaal 2 papiertjes gebruikt, maar als je meer strikjes wilt maken heb je meer papier nodig.

♥ Een schaar

♥ Permanent marker of een ander soort zwarte stift

♥ Potlood

♥ Wol. Ik koos voor een pastel kleurtje.

♥ Lijm. Ik gebruikte een stift, maar het is handiger om sterke lijm of een lijmpistool te gebruiken.

wpid-2015-02-22-10.52.13-1.jpg.jpeg

Begin met het dubbelvouwen van het papier. Hierop teken je vervolgens de figuren die je hierboven ziet. Zoals je ziet is het niet heel netjes. Dat hoeft ook niet, maar het moet wel ongeveer gelijk zijn.

wpid-2015-02-22-10.54.58-1.jpg.jpeg

wpid-2015-02-22-10.50.39-1.jpg.jpeg

Vervolgens knip je deze en vouw je ze uit. Als het goed is krijg je dan wat je hierboven ziet.

wpid-2015-02-22-11.11.10-1.jpg.jpeg

Vervolgens is het tijd om stipjes te zetten! Natuurlijk kun je ook een andere print maken, maar dit vond ik er wel bij passen.

wpid-2015-02-22-11.06.41-1.jpg.jpeg

Uiteindelijk ziet het er dan zo uit. Kleur het kleine strookje zwart.

wpid-2015-02-22-10.59.34-1.jpg.jpeg

Nu is het tijd om het figuur om te vouwen. Dit doe je op de manier zoals hierboven. Doe dit aan alle twee de kanten en plak het strookje daarna in het midden. Druk dit goed aan.

wpid-2015-02-22-11.44.33-1.jpg.jpeg

Uiteindelijk zou het er zo uit moeten zien. Ik heb in totaal 7 strikjes gemaakt, maar als je je slinger langer wilt kun je meer strikjes maken. Het is maar net hoeveel ruimte je hebt.

wpid-2015-02-22-01.41.22-2.jpg.jpeg

Vervolgens bevestig je de strikjes aan de wol. Ik heb dit gedaan door een klein strookje aan de achterkant te plakken en de wol ertussen te doen. Achteraf gezien werkte dit niet goed. Weet jij nog een manier waarop je dit het beste zou kunnen doen? Laat het me weten in de reacties!

wpid-2015-02-22-01.36.27-1.jpg.jpeg

Omdat ik de strikjes niet op de juiste manier opgeplakt had gebeurde er dit. De strikjes gingen naar beneden hangen. Als dat gebeurt raad ik je aan om een dubbelzijdig plakbandje aan de achterkant van het strikje te bevestigen.

Je slinger is nu klaar! Zoals ik in het begin al gezegd heb is het heel simpel, maar het maken van de strikjes heeft wat tijd nodig. Hoe meer je er gemaakt hebt, hoe sneller het gaat.

WAT VOND JE VAN DEZE DO IT YOURSELF? ZIJN DEZE DIY’S VOOR HERHALING VATBAAR?

14 gedachtes over “DIY II STRIKJES SLINGER

REACTIES

