HAPPY LIFE II LACH

blueberry-food-fruit-heart-Favim.com-2127060

Word jij ook altijd zo blij als je net de slappe lach hebt gekregen? Het is niet gek als je antwoord ja is, want door lachen maak je gelukstofjes aan. Vandaag ga ik het met jullie hebben over lachen! Ik vertel waarom lachen zo fijn is en deel ik 6 redenen om te lachen, 3 feitjes over lachen en een lachoefening. Lees dus snel verder!

Waarom is lachen zo fijn?

In de intro had ik het al over een gelukstofje. Het stofje waar ik het over heb ik endorfine. Het zorgt ervoor dat je je blij, ontspannen en minder gestrest voelt, maar het werkt ook pijnstillend. Toen ik dit ontdekte moest ik meteen denken aan een vakantie, een aantal jaar terug. Ik ben toen heel hard gevallen. Ik ben maar gaan lachen. Het deed minder pijn, en nu snap ik waarom! Het werkt dus echt!

Je hoort het vaak: lachen is gezond. Maar waarom? Er zijn veel redenen. Ten eerste: lachen stimuleert het immuunsysteem. Ten tweede zorgt lachen voor meer zuurstof in je bloed. Omdat je heel erg diep uitademt, adem je ook erg diep in. Ten derde: lachen is goed voor je spieren. Je spant veel spieren in je lichaam en in je gezicht aan terwijl je lacht. Heb je geen zin om naar de sportschool te gaan? Lekker lachen is de oplossing!

3 feitjes over lachen

♥ Kinderen lachen 300 keer per dag, terwijl volwassenen dat maar 100 keer doen.

♥ Lachen heb je aangeleerd door de mensen om je heen. Je hebt niet alleen aangeleerd hoe, maar ook wanneer je lacht.

♥ Ratten lachen wanneer je ze kietelt, alleen heb je speciale apparatuur nodig om het te horen.

LACHOEFENING

Het is best moeilijk om zomaar te beginnen met lachen. Wat ik zelf soms doe is het trekken van een gekke bek in de spiegel, maar dat is een beetje, zeg maar gerust heel erg, awkward. Ook deze oefening is een beetje awkward, maar je voelt je er wel heel erg blij door!

Het eerste wat je doet is lachen. Begin niet meteen met een schaterlach, maar met een glimlach. Daarna begin je met neplachen. Dat klinkt heel erg raar, waardoor je vanzelf echt gaat lachen. Deze oefening werkt beter als je met iemand samen bent, omdat je dan niet alleen om jezelf lacht, maar ook om degene met wie je het doet.

6 redenen om te lachen

Deze schattige egel. Ik kan hierbij niet stoppen met lachen!

♥ Over iets meer dan een maand is het alweer lente! Ik kan niet wachten om weer in rokjes rond te huppelen, buiten mooie foto’s te maken en lammetjes in de wei vlakbij mijn huis te zien!

♥ Complimentje nodig? Ga naar deze site toe en je bent weer helemaal happy!

♥ Pinguïns hebben gedurende hun leven één partner en ze verloven zich door hun partner een kiezel te geven.

♥ Ook deze site is hilarisch! Ideaal als je je verveelt!

♥ Voor degenen die ook Wie Is De Mol kijken; deze free printable, die je helpt bij het uitkiezen van jouw mol!

Ik verbaas me erover hoeveel ik eigenlijk weet van lachen. Wat vond je ervan? Willen jullie vaker dit soort dingen lezen? Ik hoor het graag!

WAT WAS VANDAAG JOU REDEN OM TE LACHEN?

6 gedachtes over “HAPPY LIFE II LACH

REACTIES

