4 VALENTIJNSDAG DIY’S

wpid-718528616.png

Ola! Je weet het vast al: aankomende zaterdag is het Valentijnsdag. Veel mensen denken bij Valentijnsdag meteen aan al die stelletjes. Ben jij er samen met iemand een? Vandaag deel ik vier simpele do-it-yourselfs voor de mensen die niet zo goed zijn in knutselen en bakken. Ook als je dit jaar geen Valentijn hebt hoef je nog niet te treuren. Valentijnsdag is er, als je het aan mij vraagt, vooral om mensen die je liefhebt eens lekker te verwennen. Dit hoeft dus niet alleen je Valentijn te zijn, maar ook je moeder, vader, zus, broer, vriend of vriendin kunnen lekker verwend worden!

wpid-2015-02-04-04.14.33-1.jpg.jpeg

De eerste do-it-yourself is eigenlijk een cook-it-yourself: kokosmakronen. Mijn zus heeft het al een paar keer gemaakt en elke keer als ik ze eet geniet ik ervan, want jeetje, wat zijn ze lekker! Het recept komt hier vandaan. Om het een beetje die Valentijns touch te geven leg je de kokosmakronen op een mooie schaal neer, in de vorm van een hartje uiteraard. Eet smakelijk!

admin-ajax.php

Jakkiebah. Ik durf deze foto bijna niet op mijn blog te zetten omdat ie geen goede kleur heeft, schuin is en op de een of andere manier niet groter kan. Ik heb helaas geen andere foto. Sorry!

De tweede DIY is een quote op een doek. Het is heel simpel. Ik heb een vierkant doek gebruikt, maar je kunt natuurlijk ook een andere grootte en vorm gebruiken. Ik heb er eerst op geschetst met potlood en ben er daarna overheen gegaan met een permanent marker. De potloodstrepen die je nog zag heb ik  weg gegumd. Ik heb voor deze quote gekozen. Het is één van mijn favorieten. Het is niet echt een valentijnsquote, maar ik was deze ook niet van plan weg te geven, dus heb ik deze quote gebruikt. Als jij dit aan iemand geeft is het wel leuker om er iets anders op te zetten. Je kunt een andere quote gebruiken, maar ook jullie namen, alleen zijn/haar naam, maar je kunt er ook op tekenen als je dat wilt.

wpid-2015-02-03-05.14.45-1.jpg.jpeg

Een gekochte valentijnskaart sturen is leuk, maar kan het niet leuker? Ik dacht van wel! Daarom heb ik zelf kaarten gemaakt. Zijn ze niet geweldig? Deze vind ik zelf heel goed gelukt. Ja, okay, ik weet dat er een verjaardagskaart bij zit. Toen ik foto’s ging maken heb ik deze per ongeluk bovenop gezet. Achteraf niet zo handig, maar ja. Voor 1 keer dan. Op deze kaarten staan allemaal lieve teksten, die ik persoonlijk heel leuk vind om aan iemand te geven! Niet zo goed in het bedenken van lieve teksten of het versieren van kaarten? Dit vind ik hele gave kaarten om te geven. Vandaag is de laatste dag dat je ze kunt kopen als je ze op Valentijnsdag wilt versturen. Wees dus snel!

wpid-moldiv_1423572218346.jpg

Deze DIY vind ik het leukste. Het zijn bananenpannekoekjes met poedersuiker in de vorm van een hartje. Ik denk dat je alleen al door de afbeelding wel weet hoe je het moet maken. Het is gezond, lekker en je hebt er dus maar 3 dingen voor nodig! Dit is trouwens heel lekker als lunch. Een aanrader!

Dat waren ze alweer! Ik ben niet heel goed in het bedenken van valentijnscadeautjes, maar ik vind deze allemaal nog wel aardig goed gelukt. Ik heb dit jaar geen Valentijn, maar dat maakt me eigenlijk niet uit. *All the single ladies, now put your hands up!* Deze Valentijnsdag treed ik op met mijn theatergroep, dus ik heb genoeg te doen!

WAT DOE JIJ BIJ VALENTIJNSDAG?

5 gedachtes over “4 VALENTIJNSDAG DIY’S

REACTIES

