WEEKEND MET EINAUDI

forestblackwhite

Mijn favoriete moment van de week is aangebroken. Je kunt het vast al raden. Juist. Weekend. Van wie zijn zaterdag en zondag nou niet de favoriete dagen van de week? Klaar met die toetsen, weg geglibber en geglij op de fiets en geen koude handen meer. Weekend, ik hou van je. Mijn weekend is niet compleet zonder muziek. In precies 3 minuten en 28 seconden maak je mij helemaal blij.

Mijn leven zou een stuk minder leuk zijn zonder muziek. Door muziek word ik helemaal blij. Vandaag deel ik met jullie één van de stukken die altijd goed is, maar bijzonder goed voor een wandelingetje door de buurt, in het bos of, als het er bij jou nog ligt, door de sneeuw.

Ik heb het over dit stuk. Doe je handschoenen aan, sjaal om, oortjes in en ga eens even lekker naar buiten, en vergeet dan niet om dit stuk af te spelen, want het is prachtig! Het geeft mij een heel blij gevoel. De muziekstukken waar ik van hou zijn stukken die mij zo’n gevoel geven. Het hoeven niet per se klassieke stukken te zijn hoor, ik word ook heel vrolijk van de muziek van Stromae of van John Legend. Ze maken mijn dag weer beter als ik chagrijnig ben. Herken jij dat ook?

Mijn weekend bestaat deze keer vooral uit leren. Ik heb veel toetsen, want ik zit middenin een proefwerkweek. Vandaag stonden Grieks en Nederlands op het programma. Het ging gelukkig nog best goed. Verder doe ik niet veel dit weekend. Ja, bloggen natuurlijk.

HOE ZIET JOUW WEEKEND ERUIT?

10 gedachtes over “WEEKEND MET EINAUDI

REACTIES

