EVEN KLETSEN

image

Hi! Soms moet ik gewoon even mijn ei kwijt. Ik kan uren tegen mensen praten over waar ik mee bezig ben, en dat is nogal wat. Vandaag doe ik dat eens op mijn blog. Ik heb een hoop te vertellen, dus lees snel verder.

Waar zal ik eens beginnen? Bij vandaag. Ik had vandaag een uitje met school naar het RMO in Leiden. De meeste klasgenoten vonden het niet interessant, maar ik wel. We moesten vragen beantwoorden (wat iets minder leuk was), wat ik samen met Nimra deed. Het was heel gezellig! Na het bezoek aan het museum liepen we weer terug naar de bus. Maar wat was er aan de hand? De bus was er niet. Jippie. We stonden daar 1 kwartier te wachten, wat leek op 2 uur, want het was koud en het regende. Gelukkig was het in de bus lekker warm. Normaal haat ik bussen, maar toen dus even niet. Ik was eindelijk opgedroogd toen we de bus weer uitmoesten. Helaas moest ik ook nog 20 minuten naar huis fietsen. Ik had gehoopt dat er iemand klaar zou staan met een kop thee en een handdoek, maar nee hoor. Ik, die inmiddels leek op een zeemonster, was alleen thuis. Ik kleedde me om, at een koekje en ging achter de computer zitten, waar ik nu zit. Dit is niet het meest interessante waar ik het over kan hebben, maar ik moest ergens beginnen.

Ik vind dat ik de laatste tijd een beetje ongezond eet. Ik heb geen vast ritme, waardoor ik soms mijn lunch niet eet en thuis pas opeet. Ook eet ik vaker ongezonde dingen. Afgelopen week stond ik erbij stil. Ik ben een beetje slecht bezig, bedacht ik me. Eerder stond ik er niet bij stil. Ik ontbijt iedere dag. Gisteren maakte ik een lijstje. Wat wil ik niet meer doen en wat wel? Wacht, ik laat het even aan jullie zien.

Wel doen

  • Meer fruit eten
  • Op vaste tijden eten

Niet doen

  • Alle dropjes, koekjes en snoepjes van iedereen aannemen
  • Minder zoete dingen eten

Kortom, ik wil gezonder eten. Hebben jullie daar nog tips voor?

Ik wil het nog ergens anders graag over hebben. Tegenwoordig snuffel ik veel rond op nieuwe blogs. Soms volg ik ze ook. Heel vaak kom ik foto’s tegen waarvan ik denk: waarom kan ik niet zulke mooie foto’s maken? Het licht is perfect, het is goed scherp en ookal wordt rr iets totaal nutteloos gefotografeerd, ik vind m nog steeds prachtig! Ik heb geen goede camera, dus waarschijnlijk ligt het daaraan. Ik wil er een voor mijn verjaardag vragen, maar een camera is heel erg duur. Weten jullie een goede maar goedkope camera?

Ik heb trouwens wel vaker dat soort gedachtes. Als ik andere blogs lees zie ik altijd posts waarvan ik denk; ooh, wat een mooie foto’s! Wat een geweldige schrijfstijl! Zij is zo creatief! Zij heeft zo’n leuk leven om over te schrijven! Ik doe elke keer mijn best om ook zoiets geweldigs te maken, maar het pakt nooit echt goed uit. Helaas. In mijn hoofd kan ik goede dingen ben leuke teksten bedenken voor mijn blog. Als ik eenmaal ga schrijven zijn alle ideeën verdwenen. Opeens. Soms wil ik graag bloggen over mijn leven op dat moment, maar ik heb eigenlijk niet zo’n interessant leven vind ik. Ik ben een middelbare scholier die elke week braaf de lessen volgt en in het weekend naar theater gaat en met vriendinnen afspreekt. Niets interessants. Ik vind mijn leven hartstikke leuk, maar niet heel bijzonder. Tegenwoordig zijn er veel mensen die iets enorm gaafs kunnen en mogen doen. Als ik dat zie ben ik vaak wel een beetje jaloers. *krijgt opeens een geweldig idee* Yay! Wat nou als ik mijn leven zelf bijzonder en interessant maak? Ik hou jullie op de hoogte!

Lots of love
Jasmijn

5 gedachtes over “EVEN KLETSEN

REACTIES

