10 life hacks

tumblr_m7vujwe1bO1qjoiq8o1_500

Hi! De laatste tijd zie ik op blogs steeds vaker life hacks voorbij komen. Als blawgur die ik ben moet ik natuurlijk hetzelfde doen. Nee, dat niet, maar ik heb ook een aantal simpele life hacks die ik met jullie wil delen. Voor wie niet weten wie life hacks zijn; het zijn een soort, tja hoe moet ik het zeggen, dingen die je leven net iets makkelijker te maken. Nu niet al te veel geklets meer, laten we beginnen!

♥ Doe een schuifspeldje tussen een moeilijk te openen make-up verpakking. Zet hem op de plek waar je je nagel normaal zet en duw hem omhoog. Deze life hack zorgt ervoor dat je nagellak mooi blijft en dat je nagels niet pijn doen. Handig toch?!

♥ Drink thee voordat je gaat slapen. Deze kennen jullie waarschijnlijk al, maar ik wou m er toch nog even bi zetten, want ik vind m heel goed werken!

♥ Laat je nagellak sneller droger door je net gelakte nagels even in ijskoud water te doen.

♥ Ook weer iets met water, maar dan dit keer met heet water. Als je mascara droog wordt, stop de mascara dan met verpakking en al even in heet water, en hij is weer klaar om te gebruiken!

♥ Ga slapen met een staart bovenop je hoofd om de dag daarna veel meer volume in je haar te hebben.

♥ Heb je geen geld voor een hele boekenkast? Bij de ikea hebben ze van die LACK (zo heten ze toch?) plankjes. Bevestig die boven elkaar aan de muur en je hebt een boekenkast! Het is veel goedkoper, want de plankjes zijn maar iets van 8 euro per stuk.

♥ Veel klontjes in je mascara? Maak een oud mascaraborsteltje helemaal schoon en kam daarmee door je mascara om de klontjes eruit te halen.

♥ Je herkent het vast wel. Tenminste, ik ben iemand die heel snel zijn pen laat vallen. Ik weet niet waarom, maar het gebeurt minstens 2 keer per lesuur. Heel irritant. Komen er strepen van inkt op je kleding? Haal ze er dan uit met handgel.

♥ Wil je minder kopen tijdens het shoppen? Doe dan je oortjes met muziek in. Hierdoor blijf je niet in een winkel hangen door de leuke muziek. Gebruik ook een mint kauwgompje of een pepermuntje. Hierdoor wordt die lekkere zoete chocoladegeur geneutraliseerd.

♥ Okay, misschien is dit niet echt een life hack, maar ik wil het toch even op mijn blog kwijt. Ik heb een paar weken geleden DE ontdekking gedaan voor mijn droge benen. Eerst scrub ik ze met ‘let the good times roll’van Lush en daarna smeer ik ze in met een bodylotion. Mijn benen zijn hierdoor weer lekker zacht!

Hoplakee! Het einde is daar. Ik hoop dat je dit leuk vond om te lezen, dat het je geholpen heeft, dat je minder geld uitgeeft, dat je benen lekker zacht worden, dat er geen klontjes meer in je mascara zitten, dat je meer volume in je haar hebt en dat je beter kan slapen. Zo niet? Dan is het een wonder want heb ze allemaal uitgeprobeerd en ze werken!

Lots of love, Jasmijn

Een gedachte over “10 life hacks

REACTIES

